_01_2550
_01_2564
_01_2575

Wat is handtherapie?

Heeft u last van tintelingen in uw hand? Pijnklachten na een sportblessure? Stijfheid in uw spieren en gewrichten? Handtherapie is speciaal gericht op de revalidatie van letsel aan uw handen. Handtherapie kan helpen bij letsel door een ongeval, maar ook bij reumatische aandoeningen als artrose.

Bij Ergotherapie Noord-Holland werken ruim ervaren handtherapeuten die er alles aan doen om de pijn in uw hand te verminderen en bij voorkeur volledig op te heffen, zodat u uw handen weer optimaal kunt gebruiken.

Handtherapie bestaat uit

• een analyse van de beperkte handfunctie
  • voorlichting en ergonomische adviezen
  • oefentherapie voor herstel van beweeglijkheid en optimale inzet van de aangedane hand
  • het aanmeten van spalk of brace

Focus op training

Onze handtherapeuten streven ernaar om uw handfunctie zo goed mogelijk te herstellen. De focus van handtherapie ligt op training, waarmee we mobiliteit, kracht, coördinatie en belastbaarheid van de hand verbeteren.

Werkwijze

Onze handtherapeuten werken vanuit vestigingen in heel Noord-Holland en komen desgewenst ook aan huis. We hebben daarnaast een nauwe samenwerking met de afdeling Revalidatie van de Noordwest Ziekenhuisgroep. Deze samenwerking maakt het de eerstelijns fysio- en ergotherapeuten mogelijk hun eigen specifieke vaardigheden optimaal in te zetten zodat patiënten met handaandoeningen de best mogelijke zorg krijgen. We zijn lid van het Netwerk Handtherapie Noord-West.

Bent u opzoek naar een handtherapeut? Neem dan contact op met Frida Bijman op telefoonnummer 06 29279391 of mail haar op frida@etnh.nl.